HU | EN | DE
   Órarend
   Óratípusok
   Joseph Pilates
   Michael King
   Stúdió
   Kinek ajánljuk
   Fotó galéria
   Videó galéria
   Gépes pilates videók
   Life.hu Pilates videók
   Elérhetőség
   Oktatóink
   Cikkek
   Linkek
   Genetikai táplálkozás

  HÍRLEVÉL
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe: 
      

Cikkek

A rossz tartás súlyos következményekkel járhat

Sokkal többet ülünk a kelleténél, ez tény. Főként igaz ez az állandóan mobilozó gyerekekre, akiknek talán még nem késő változtatni a rossz beidegződéseken. Ebben tud segíteni a Pilates.

Dallos Ágnes sportolóként, trénerként, anyaként és a Pilates elkötelezett szakértőjeként is borzasztónak tartja, hogy a gyerekek egyre többet és többet ülnek, ráadásul rosszul.
- Az újszülöttek gerince még egyenes, görbületei az ülés, állás, járás során alakulnak ki. Hat-hét évesen az embert máris belekényszerítik az iskolai székekbe, hogy ott, addig ismeretlen testtartásban írjanak, olvassanak és máris elindultak lefelé a lejtőn- fejti ki aggódásának okát Dallos Ágnes Pilates oktató.- Minden gyereket meg kellene tanítani helyesen ülni, állni és járni, hogy mire kamaszkorba ér, a hirtelen növekedéstől ne legyenek ortopédiai problémái, hiszen megfelelő törzsizomzat nélkül nincs jó testtartás.

Nem csak az iskolában ülnek

Azzal nem is lenne nagy probléma, ha csak a tanórákon ülnének a gyerekek, de általános testtartásuk fő jellemzője az előre eső fej, amióta szinte mindenkinek van okostelefonja, laptopja, táblagépe. Egy irányba néznek, általában lefelé, ami a nyaki csigolyákat terheli meg első körben, majd lassan az egész gerincvonulatot deformitásba kényszeríti.

- Azt látom a középiskolásokon, hogy szegény gyerekeknek fogalmuk sincs róla, mennyire rosszul áll rajtuk még a legdivatosabb ruha is, ha abban úgy járnak, mint egy aggastyán- osztja meg tapasztalatait a Dallos Pilates alapítója.- A helytelen üléstől a medence előre esik, a pocakot eresztett lányoknak pedig fogalmuk sincs arról, hogy kevésbé lenne feltűnő és csúnya az az úszógumi, ha ideális testtartásban járnának. Mindenki szeretne csinos lenni tinikorban, a Pilates abban is sokat tud segíteni, hogy alakformálás közben megismerjék önmagukat, nőiességüket.

Tanult mozgásból életmódváltás

Gyógytornászok, sportorvosok nem véletlenül javasolják a Joseph Pilates hatvan éven át formált módszerét. A pilates testtartás javító torna aktivitásra készteti az elfáradt ízületeket, nyújtja a megrövidült és erősíti a gyenge izmokat, a tornán tanultak ráadásul észrevétlenül beépülnek a mindennapokba. Azok a gyerekek, akik már járnak gyógytornára, kifejezetten élvezik az új, szinte táncszerű elemeket, a kellemes környezetet és a zenét.

- A Pilates minden mozgás alapja- zárja gondolatait Dallos Ágnes.- A torna az egyéni problémákra figyelve megtanít a gerinc helyes tartására, amit később a tudatos izommozgás vált fel, végül ez vezet a testtudat kialakulásához. A testtudat elengedhetetlenül szükséges a sportoláshoz, és a mozgásszervi problémák megelőzéséhez.



Felké-Szülni! - A babavárás és a szülés testi erőpróbái

Dagadt boka, visszerek, fájó derék, fáradtság, mind velejárói a világ legcsodálatosabb változásának, amikor valaki hétköznapi nőből anyává válik. A szenvedés nem kötelező része a folyamatnak.

Minden kismama szeretne könnyen szülni, és a lehető leghamarabb újra csúcsformába kerülni. A legtöbben azt hiszik, hogy a terhesség ideje alatt szinte semmilyen mozgás nem végezhető, holott a könnyű szüléshez elengedhetetlen a gátizmok kondíciója, a vajúdást is könnyebben viseli, akinek jó az állóképessége, és a légzési technikája megfelelő.

A Pilates órákon úgy erősítik a kismamák és az anyukák a mély hasizmaikat (amik megtámasztják a növekvő magzat súlyát), hogy közben a lelki viharok is lecsillapodnak a kellemes, relaxáló zenétől és attól, hogy mindenkinek segítünk megtalálni a közös hangot önmagával.

Szülés előtt

Számtalan előnnyel jár, ha valaki fizikailag is felkészül a szülésre. A gyorsabb regenerálódás mellett például kevésbé kell tartania a hasizmok kóros szétválásától. A Pilates javítja a vénás, az anyai és magzati keringést, csökkenti a visszerek kialakulásának esélyét.
A gyakorlatok kialakításánál figyeltünk arra, hogy megtanítsuk a kismamáknak a „gátizom tudatot”, ami megkönnyíti a baba születését. Javít az állóképességen, ami jól jön a szülés közbeni pozíciók megtartásánál is. A relaxálás elsajátítása az anyukák jó közérzetének feltétele, idővel javul alvás minősége is, így kipihentebbek lesznek a háromóránkénti etetés időszakában is. A jó közérzet, a magabiztosság pedig a családi harmónia, a nyugodt, boldog légkör megteremtését segítik.

Szülés után

Fontos, hogy ne kezdjenek edzeni a 6 hetes kontroll előtt, de ha császármetszéssel szült valaki, ajánlott 8-10 hetet várnia. Addig is, a babával végzett napi séta tökéletes módja az edzésnek. Közben fontos figyelni a tartására, babakocsit is olyat érdemes választani, aminek a tolókarja megfelelő magasságba állítható. A gátizom gyakorlatokat is el lehet kezdeni, s ha megfelelő az elválás, finom felülésekkel a hasizmokat is megtornáztathatjuk, gondosan ügyelve a hasizom kitüremkedéseire.
A biztonság és az egészség mindennél fontosabb, ezért soha ne tornásszon, ha bármilyen abnormális vagy nagyobb vérzés lép fel, hasi fájdalom, nagyobb fáradtság, szédülés, hányinger, hányás, vagy erős fejfájás esetén.
A Dallos Pialtesnél az órákat gyógytornász, nemzetközi pilates oktató vezeti. Felkészültsége és tapasztalata gondoskodik a kismamák biztonságáról. A jó társaság és biztonságos nyugodt légkör segít fizikálisan és mentálisan is felkészülni a szülésre és az azt követő csodás időszakra.

Dallos Ágnes
Pilates oktató



Nincs siker megújulás nélkül!
Dallos Fitness - egy történet az asszonytornától a Pilates stúdióig

Dallos Ági edzőt ismerik és elismerik a fitnesz világának nagyjai: Füzessy Balázs csak úgy, mint Tatarek Rezső vagy Béres Alexandra. Tavaly novemberben a Kisalföld Üzleti Innovációs Díjjal ismerte el Dallos Ági és csapata munkáját. A sikertörténet bemelegítő aerobiklépéseinek egy főiskolai mosókonyha volt a tanúja húsz éve, amikor a forradalmi mozgásforma elnevezését még csak ízlelgette Európa. A győri vállalkozás azóta is a világ sportpiacának vezető trendjein edződik. S a lazítás ideje még mindig nem jött el...

Megszámlálhatatlan vendég, tucatnyi mozgásforma, az ország legnagyobb hot-iron edzőterme, minőségi pilates-gépekkel felszerelt stúdió, személyi, kiscsoportos és tömeges edzések, képzett szakembergárda, nemzetközi hírű vendégprezenterek. A Dallos-Fitness bt. munkájáról csak az tudhat többet, aki edzőcipőt húz és átadja magát a testi-lelki megújulásnak, amelyhez Dallos Ági és lelkes csapata jóvoltából a nagyszerű hangulat alapfelszerelés.
Az országos hírnévvel büszkélkedő vállalkozás a győri fitnesz élet nagy öregjének ugyanakkor a folyamatos megújulásra leginkább képes üzletének számít.

A sikertörténet húsz éve kezdődött, amikor Ági főiskolai hallgatóként csoporttársainak megmutatta az első, akkoriban újdonságnak számító aerobiklépéseket . A tanulmányok befejeztével hazatért szülővárosába, Győrbe, s a tanítás nyújtotta szerény jövedelem kiegészítésére hetente két asszonytornát tartott. Az első edzői tanfolyamot 1995-ben hirdették meg a TF-en, Ági az elsők között szerzett szaktudást igazoló bizonyítványt. Azóta is nyitott Európában a tengerentúlon hódító újabb és újabb mozgásformák rejtelmeire, igyekszik mindig a sportág kitalálójától, legnevesebb képviselőitől tanulni. Könnyű neki, mondhatják sokan, hiszen beleszületett a sportba. Édesapja 15 évig a győri Révai-gimnázium testnevelője volt, különböző sportágakban komoly sikerekkel. 2002-ben tevékenységét a megyeszékhely Pro Urbe díjjal is elismerte. Ám a mozgás valami olyasmi, amiért mindenkinek magának kell megküzdenie. S Ági végigjárta az utat. Gyermekkorától minden szabadidejét az atlétika pályán és a tornateremben töltötte. Diákéveiben NB II -ben kosárlabdázott. Az aerobik megjelenése volt az, ami gyökeresen megváltoztatta az életét. Győrben elsőként tartott aerobik és step , alakformáló és küzdősport alapú kick-power órákat. Mára változtak az idők, s vele szerencsére az emberek kapcsolata a sporttal. A mozgásfajták differenciálódtak, és Ági ügyelt arra, hogy mindenkinek azt ajánlhassa, amire szüksége van. Tudta, hogy az irodai adminisztrációt állóképességi gyakorlatok, az átloholt tízórás munkanapot pedig jóga vagy pilates semlegesítheti. Mindenkinek más és más mozgás jelent felüdülést, egészséget, kikapcsolódást.. Ahogy évekkel ezelőtt a step jelentette az újdonságot, manapság a hot iron, a gymstick, a meditatív aerotréning yoga-pilates hódít és persze a mindent elsöprő Nike dance, a Nike világméretű tanfolyamsorozata, amelyhez a világcég a Dallos Fitnesst egymás után hat alkalommal választotta házigazdául. A Marcal Teniszcentrum kiváló teret ad a gyakran magas létszámú órákhoz.

Ági meghívott prezenter, az ország összes nagyszabású rendezvényén Move-ya, FittAréna Decathlon, Yoga-pilates napok..., ahol népszerűsítheti a mozgást. A tanácsát kérik, még külföldről is gyakran bejelentkeznek hozzá egy-egy személyi edzésre. S amint akad egy kis szabadideje, külföldi táborokban, nemzetközi tanfolyamokon képzi magát.

Ám most már tényleg ott bujkál a sorok között a kérdés: van-e kedvenc Ági számára, aki ennyi mozgást megismert, kipróbált? Akad-e köztük olyan, amelyikkel a legszívesebben foglalkozik? A sikeres szakember pályájának kiteljesedése, a több mint két, nagyon dinamikus mozgással töltött évtized nyugvópontja, a pilates, amelyre amerikában élő barátnője hívta fel a figyelmét. Kezdetben kétkedéssel fogadta, aztán megtörtént a csoda: ahogy beleásta magát a pilates rejtelmeibe, egyre jobban beleszeretett. Nem is annyira az újszerűsége, inkább az alapossága ragadta meg. Ez az egész testet átmozgató tréning az emberi testfelépítéshez alkalmazkodó mozdulatsor, fejleszti az egyensúlyérzéket, szálkás izomzatot formál, s miközben nyújt, megtanít a medence és más izületek stabilizációján keresztül a helyes testtartásra, a tudatos, izolált izommozgásra, s hozzásegít a testtudat kialakulásához, amely elengedhetetlen a sporttevékenységekhez, a hétköznapi életben pedig megóv a mozgásszervi problémáktól.

Ági előbb a győri Árkáddal szemben, majd a Dunapart Rezidencián nyitott pilates stúdiót, ahol a gépi személyi edzések mellett kiscsoportos órákat is vállalhat. A minőségi oktatáshoz szükséges csendes, megnyugtató környezet és felszerelés a fél évvel ezelőtti nyitásig álom volt csupán. Most azonban minden adott ahhoz, hogy mind több és több embert megajándékozzon a pilates-élménnyel. Országos szinten elismert tapasztalatait, tudását tanfolyamokon is továbbadja a Pilates Institut nemzetköti pilates oktatóképző intézet tanára ként,mely a világ 28 országában van jelen.

Ági nagy álma teljesül azzal,hogy Michael King az iskola alapítója a világ egyik legnagyobb pilates szaktekintélye személyesen tart gépes pilates képzést a győri stúdiójában.

Áginak a tanítás mellett a család a legfontosabb. Kislánya, a tízenegyéves Boglárka, akit a Dance 4 You táncosaként legutóbb a Győri Nemzeti Színház színpadán, a Dzsungel könyve musicalben láthatott a közönség, és férje, Csaba, aki nemcsak a magánéletben társa, de partnere, jobbkeze a munkában is. Weboldalt szerkeszt, elkíséri a képzésekre, építi a kapcsolatokat. Megálmodta és a forgalmazó kiválasztásától a borító tervezésig megszervezte Ági első Pilates DVD-jét, amely nagy meglepetésre nem várt sikert aratott, 30-40 ezer ember látta.Kapható már Romániában és Szlovákiában is. Már készül a folytatás idén április 7.én lesz a 2.rész forgatása, természetesen Csaba irányítása mellett.

Az életút, s annak története, ahogy a testnevelő tanárból elismert edző lett egyszerűnek, sorsszerűnek tűnik. Még akkor is, ha húsz hosszú év kellett hozzá, és ha a sikerekhez vezető út sok nehézséggel volt kikövezve. Ám mindez most már aligha számít. Ági hite, állhatatossága és kitartása meghozta gyümölcsét. Szívét, lelkét, összes tudását arra fordítja, hogy akik hozzá fordulnak, jobbak, egészségesebbek lehessenek. Hozzáértése, elhivatottsága és nyughatatlan igénye a megújulásra a garancia arra, hogy érdemes a bizalomra.



Győrben járt Michael King, a Pilates-guru

Győrben járt Michael King, a Pilates Institute alapítója, akinek intézete világszerte 25 ezer Pilates-oktatót képzett.

A különleges, gépek segítségével végzett mozgásformát eredetileg rehabilitációra fejlesztették ki, így találkozott vele King is, aki neves balett-táncosként egy komoly sérülést követően sajátította el.

A "mester" a győri Presztízs-díjas Dallos Fitness meghívására érkezett, ahol rövid képzést tartott az ország minden tájáról - sőt, még Szlovéniából is - érkezett 11 résztvevőnek. A különböző izomcsoportokat és az egész testet átmozgató módszer teljes elsajátítása egyébként komoly feladat: kétéves tanfolyamon több mint 600 óra alatt tanulhatják meg az érdeklődők minden csínját-bínját.

Michael King személyében igazi nagyágyú érkezett a stúdióba: a táncosból koreográfussá avanzsált szakember olyan különleges módszerekkel dolgozik, mint a karaokeaerobik és a step crazy, step- és táncóráira pedig olyan sztárok járnak, mint Madonna. Intézete - amelynek oktatója lesz Dallos Ági is - Japántól Ausztráliáig a világ 21 országában vezet képzéseket, s vezetője személyesen felügyeli, hogy a Pilates-gépeken végzett erősítő, nyújtó, testformáló gyakorlatokat valóban magasan képzett szakemberektől sajátíthassuk el.
forrás: Kisalföld/Pomaranski Luca
 
Cím:
Pilates Studio
Dunapart Rezidencia, Győr
Móricz Zsigmond rakpart C épület, I. emelet 1. ajtó

Tel.: 20/9 813 690
e-mail: info@dallospilates.hu