HU | EN | DE
   Órarend
   Óratípusok
   Joseph Pilates
   Michael King
   Stúdió
   Kinek ajánljuk
   Fotó galéria
   Videó galéria
   Gépes pilates videók
   Life.hu Pilates videók
   Elérhetőség
   Oktatóink
   Cikkek
   Linkek
   Genetikai táplálkozás

  HÍRLEVÉL
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe: 
      

A pilates alapelvei

1. Koncentráció
2. Légzés
3. Központosítás
4. Kontroll
5. Pontosság
6. Áramlás
7. Izoláció
8. Jártasság



1. Koncentráció

A Pilates alapú gyakorlatok végzése közben teljes koncentrációra van szükség, mivel minden gyakorlat egy végiggondolt folyamat. Így a test és a lélek kapcsolata a külső környezet kizárásával elérhető.

2. Légzés

A speciális hátsó-oldalsó (porteriolateralis) légzés elsajátítása elengedhetetlen, hiszen csak így tudjuk a mély hasizmokat belégzés közben is enyhe kontrakcóban tartani (30%). A legfőbb szabály: kilégzés mindig a legnagyobb erőkifejtésre történik.

3. Központosítás

A Pilates alapú gyakorlatoknál a központod az „Erő Házad” (Power House). Minden gyakorlatot hasizom kontrakcióval indítunk, azaz minden mozdulat, gyakorlat megkezdése előtt központosítanunk (stabilizálnunk) kell. A stabilizáció mindig megelőzi a mobilizációt!

4. Kontroll

Az összes mozdulatunkat tudatosan, gondolkodásunkkal ellenőrizve, kontrolálva végezzük. A Pilates alapú gyakorlatokkal a gravitáció ellen dolgozva erősítjük testünket. Minél lassúbb a mozgás, annál nagyobb erő kell a végrehajtásához.

5. Pontosság

A Pilates gyakorlatok egyik nagysága a pontos, precíz testtartásban rejlik, mely a kiindulóhelyzet helyes felvétele a gyakorlat végrehajtásán át a végpozícióig érvényes.

6. Áramlás

A Pilates alapú gyakorlatokat folyamatos mozgással, ugyanazzal a sebességgel kell végezni, mint ahogy egy kerék gördül. Mivel a gyakorlat végrehajtás excentrikus és koncentrikus szakaszok kombinációja, testünket e módszerrel harmónikusan tudjuk edzeni.

7. Izoláció

A Pilates technika segít testünk megismerésében, mely mindenki számára kihívást jelent, alkatának és hiányosságainak megfelelően. Gyakorlással mindenki egyre jobban megismeri izmait, izomcsoportjait, így képes lesz izmai izolálására.

8. Jártasság

"Ismétlés a tudás anyja"
Ezt a technikát nem más mozgásformák helyettesítésére találták ki. A Pilates technika elsajátítása segít a test erősítésében, mely más sporttevékenység végzése közben, vagy akár a hétköznapokban is jól alkalmazható.

 
Cím:
Pilates Studio
Dunapart Rezidencia, Győr
Móricz Zsigmond rakpart C épület, I. emelet 1. ajtó

Tel.: 20/9 813 690
e-mail: info@dallospilates.hu