HU | EN | DE
   Órarend
   Óratípusok
   Joseph Pilates
   Michael King
   Stúdió
   Kinek ajánljuk
   Fotó galéria
   Videó galéria
   Gépes pilates videók
   Life.hu Pilates videók
   Elérhetőség
   Oktatóink
   Cikkek
   Linkek
   Genetikai táplálkozás

  HÍRLEVÉL
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe: 
      

Mi a Pilates?

A Pilates egy egész testet átmozgató tréning, amely fejleszti az egyensúlyérzéket, növeli az izületi mozgékonyságot, szálkás izomzatot formál, miközben nyújtja azt.


Mi a különbség a Pilates és más edzésmódszerek között?

Az edzés célja mindenhol hasonló, de:
- A legfőbb különbség az erőközpont, ahonnan a gyakorlatok kiindulnak, ez az alapja az edzésmódszernek.

- A Pilates módszer törekszik a gyakorlatok közben az S alakú természetes gerincgörbület megtartására. Ehhez szükséges a mély hasizmok megerősítése, melyhez a Pilates módszer a legalkalmasabb, mivel az erőközpont helyes használatával megtanít a medence és más izületek stabilizációján keresztül a helyes testtartásra, későbbiekben a tudatos izolált izommozgásra, mely a testtudat kialakulásához vezet. A testtudat elengedhetetlenül szükséges a sporttevékenységekhez, másrészt a hétköznapi életben ennek használata kevesebb mozgásszervi problémát eredményez.

- A Pilates módszer az erőközpont (mélyizmok) megerősítése után belülről kifelé erősíti az izomzatot.

- A Pilates tudatosan az emberi testfelépítéshez alkalmazkodó mozdulatok folyamatos sora.

Pilates módszer formái:

1. Matracos (talaj)
2. Gépes

1. Matracos
Matracos módszer csoportosan, akár nagyobb létszámban is végezhető, de természetesen sokkal hatékonyabb a személyes foglalkozás. A módszer speciális kezdő-, középhaladó-, haladó gyakorlatsorokból áll, melyeket különböző segédeszközökkel lehet hatékonnyá tenni.



2. Gépes
Az erőgépekkel, fitnessgépekkel ellentétben a Pilates gépek speciális rugókkal felszereltek, melyek lehetőséget adnak a természeteshez közeli gyakorlat végrehajtásra. A gépeken végezhető excentrikus gyakorlatok fokozatosan készítik fel a testet az egyre nagyobb koncentrációt, stabilizációt és hajlékonyságot igénylő gyakorlatok végzésére. Más metodikákkal ellentétben izmainkat megnyúlás közben tudjuk erősíteni. Egyenletesen erősíti a testet, még a problémás zónákat is képes formálni (has, far, comb, törzsizomzat).


Megállapíthatjuk, hogy Joseph Pilates Amerikában korát 50, Európában 70 évvel megelőzte, ami az erőközpont és a stabilizáció fontosságából ered, amit ő valójában még nem definiált. Ennek jelentőségét a mai orvostudomány fedezte fel.

Hogy lehet az, hogy a Pilates módszer relatív ilyen ismeretlen?

Amerikában nagyon ismert, de ott sem olyan régen, kb. 13 éve fedezték fel újra.

- Én ezt úgy magyaráznám, hogy a kezdő gyakorlatok nem olyan látványosak, a technikák elsajátításához időre van szükség és csak utána érezhető a helyesen végrehajtott gyakorlatok varázslatos hatása.

- Kevés képzett Pilates edző van, hiszen ezt a módszert rendkívül sok időráfordítással lehet elsajátítani és feltétlenül szükséges hozzá sport-, vagy táncos múlt és tanításban való jártasság. A gyakorlatoknak mind a megtanulásához, mind azok átadásához komoly felkészültség szükséges. Számomra is 20 év tanítás után sok nyitott kérdésre adott választ az oktatás területén. A Pilates módszer véleményem szerint nem fog többé feledésbe merülni, hiszen alapelveit minden sportág oktatásában lehet és kell alkalmazni.

- A Pilates módszer megtanulása igazán személyi edzés keretein belül hatékony, ami sokak számára túl költséges lehet.

 
Cím:
Pilates Studio
Dunapart Rezidencia, Győr
Móricz Zsigmond rakpart C épület, I. emelet 1. ajtó

Tel.: 20/9 813 690
e-mail: info@dallospilates.hu